f
zobacz portfolio
Zmniejsz rozmiar przeglądarki

masz pytania?
zadzwoń 504 223 194

 

Logo, logotyp, sygnet i slogan reklamowy - jak stosować poprawnie nazewnictwo?

 

Nasz blog rozpoczniemy od początku...

...czyli tego, co jest niezbędne w każej firmie, by skutecznie promować działalność bez względu na to, czy jest ona jednoosobowa, czy też na skalę globalną. Udając się do projektanta możemy precyzyjnie określić nasze potrzeby graficzne. Co chcemy, aby nam zaprojektował? 

Czy to ma być sygnet, czy logotyp? A może logo?

Logotyp to tekstowe przedstawienie nazwy w atrakcyjny a jednocześnie czytelny sposób. Projektowanie logotypu polega na właściwym dobraniu typu czcionki i koloru, tak aby najlepiej odzwierciedlić charakter prowadzonej działalności.

Sygnetem nazwiemy charakterystyczny i oryginalny znak graficzny, pozwalający zaistnieć w pamięci klientów, który będzie zwiększał naszą rozpoznawalność.

TAGLINE - to po prostu slogan lub hasło reklamowe. Może funkcjonować razem z sygnetem lub z logotypem.

Logo skupia w sobie powyższe elementy w jedną spójną i pasującą do siebie całość, która pracuje na naszą markę.

Oczywiście można spotkać logo składające się tylko z logotypu lub tylko z sygnetu. Poniżej przedstawiam graficznie te różnice.

Logo zawierające wszystkie elemeny:

erb log

 Logo składające się tylko z logotypu:

 arka log

Logo składające się tylko z sygnetu:

app

 

Po co komu ta wiedza? Pozwoli ona precyzyjnie opowiedzieć grafikowi czego tak naprawdę potrzebujemy i uniknąć sytuacji, w której zlecając logotyp mieliśmy na myśli logo. Mam nadzieję, że teraz rozmowa z grafikiem będzie przyjemniejsza :-)

 

Czym są tajemnicze zalewki i spady?

Podczas przygotowania do druku projektów ulotek, wizytówek, plakatów oraz katalogów koniecznością jest uwzględnienie tzw. spadów, czyli elementów, które powinny wychodzić poza krawędź gotowych materiałów drukowanych.

To po prostu kilka milimetrów więcej naszej pracy. Spad daje pewność, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza i nie pojawią się białe, niezadrukowane krawędzie wynikające z lekkiego przesunięcia papieru podczas obróbki introligatorskiej.

Jest to niezwykle ważne zarówno przy druku offsetowym jak i druku cyfrowym, gdzie częściej mogą pojawić się te problemy.

Wszystkie drukowane elementy dochodzące do krawędzi projektowanej przez nas publikacji muszą zostać rozszerzone tak, aby wychodziły do 5 mm poza krawędzie. Przygotowywanie zalewek jest proste: jeśli coś dotyka krawędzi papieru, to w projekcie powinno "wyjść" poza tą krawędź do 5 mm w zależności od specyfikacji lub wymagań poszczególnych drukarni.

spady
Spady zaplanowane na etapie projektowania folderów, notesów, ulotek, wizytówek, plakatów oraz katalogów i innych materiałów drukowanych umożliwiają wykonanie poprawnego wydruku. Spad to zadrukowany obszar, który zostaje odcięty podczas obróbki introligatorskiej publikacji takich jak wizytówki, ulotki, foldery, notesy, książki, czy katalogi.


Życzymy udanego projektowania i przygotowania do druku :-)